برنامه شافل کردن آرایه در C++
#include
#include
using namespace std;
// Shuffle array
void shuffle_array(int arr[], int n)
{
// To obtain a time-based seed
unsigned seed = 0;
// Shuffling our array
shuffle(arr, arr + n,
default_random_engine(seed));
// Printing our array
for (int i = 0; i < n; ++i)
cout << arr[i] << " ";
cout << endl;
}
// Driver code
int main()
{
int a[] = { 10, 20, 30, 40 };
int n = sizeof(a) / sizeof(a[0]);
shuffle_array(a, n);
return 0;
}
توضیحات:
صورت سوال:
برنامه شافل کردن آرایه در C++
این برنامه جایگاه اندیس های آرایه را تغییر میدهد ( برای رندوم کردن اندیس اول یا در کل آرایه استفاده میگردد).
شما میتوانید سوالات خود را از طریق ایمیل پشتیبانی – تماس با ما – یا در قسمت نظرات سوال خود را بپرسید.
موفق باشید
A.J
پست های مرتبط:
نحوه استفاده از Try Catch در C++
در C++، میتوانید با استفاده از کلمه کلید throw یک استثناء را پرتاب کنید و با استفاده از بلاک try-catch …
نحوه استفاده از متغیر های استاتیک (static variables) در C++
متغیرهای استاتیک (static variables) در C++ متغیرهایی هستند که مقدار آنها فقط یک بار در طول اجرای برنامه تعیین شده و در تمامی اجراهای برنامه قابل دسترسی هستند.
نحوه استفاده از متغیر های پویا (dynamic variables) در C++
در C++، متغیرهای پویا (dynamic variables) به متغیرهایی اطلاق میشود که در زمان اجرا ایجاد میشوند و از طریق مدیریت حافظه دینامیک مانند new و delete مدیریت میشوند.
نحوه استفاده از توابع متغیر شده (lambda functions) در C++
توابع متغیر شده یا lambda functions در C++، ابزاری هستند که به شما امکان میدهند تا توابع کوچک و موقت را به صورت مستقیم درون کد خود تعریف کنید و استفاده کنید.
نحوه استفاده از متغیر های نمایی (reference variables) در C++
متغیر های نمایی یا reference variables در C++، ابزاری هستند که به شما امکان میدهند تا به یک متغیر دیگر به عنوان یک نام دیگر مراجعه کنید.
نحوه استفاده از متغیر های محلی (local variables) در C++
متغیر های محلی (local variables) در C++، متغیر هایی هستند که در داخل یک بلوک کد (مثلاً درون یک تابع یا یک بلوک شرطی) تعریف …