شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

استفاده کردن از پوینترها در C++ برای مدیریت حافظه و اشاره‌گرهای ماشین‌های صنعتی
شناسه پست: 10476
بازدید: 33

استفاده کردن از پوینترها در C++ برای مدیریت حافظه و اشاره‌گرهای ماشین‌های صنعتی

توضیحات:

استفاده از پوینترها و اشاره‌گرها در C++ برای مدیریت حافظه و اشاره‌گرهای ماشین‌های صنعتی بسیار مفید است. با استفاده از پوینترها می‌توانید به طور مستقیم به حافظه دسترسی پیدا کنید و اشاره‌گرها را برای ارجاع به اشیاء مختلف استفاده کنید. در زیر چند نمونه از استفاده از پوینترها و اشاره‌گرها برای مدیریت ماشین‌های صنعتی در C++ آورده شده است:

  1. استفاده از پوینتر برای ایجاد و مدیریت داینامیک شیء ماشین:
#include <iostream>
#include <string>

class Machine {
public:
    std::string name;
    int id;
    float price;

    void start() {
        std::cout << "Machine " << name << " starting...\n";
    }

    void stop() {
        std::cout << "Machine " << name << " stopping...\n";
    }

    void reset() {
        std::cout << "Machine " << name << " resetting...\n";
    }
};

int main() {
    Machine *machinePtr = new Machine(); // ایجاد یک شیء ماشین با استفاده از پوینتر
    machinePtr->name = "Machine1";
    machinePtr->id = 101;
    machinePtr->price = 5000.0;

    machinePtr->start();

    delete machinePtr; // آزادسازی حافظه

    return 0;
}
  1. استفاده از اشاره‌گرها برای ارجاع به اشیاء ماشین‌های مختلف:
#include <iostream>
#include <string>

class Machine {
public:
    std::string name;
    int id;
    float price;

    void start() {
        std::cout << "Machine " << name << " starting...\n";
    }

    void stop() {
        std::cout << "Machine " << name << " stopping...\n";
    }

    void reset() {
        std::cout << "Machine " << name << " resetting...\n";
    }
};

int main() {
    Machine machine1;
    machine1.name = "Machine1";
    machine1.id = 101;
    machine1.price = 5000.0;

    Machine machine2;
    machine2.name = "Machine2";
    machine2.id = 102;
    machine2.price = 6000.0;

    Machine *machinePtr = &machine1; // اشاره‌گر به ماشین 1
    machinePtr->start();

    machinePtr = &machine2; // تغییر اشاره‌گر به ماشین 2
    machinePtr->start();

    return 0;
}

با استفاده از پوینترها و اشاره‌گرها در C++ می‌توانید به طور دقیق‌تر و موثرتر حافظه را مدیریت کرده و به اشیاء مختلف ارجاع دهید. این روش‌ها برای مدیریت ماشین‌های صنعتی و دیگر اشیاء پیچیده بسیار کارآمد و مفید است.

موفق باشید

A.J

پست های مرتبط:

شما می‌توانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید

بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید می‌توانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.

سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها