مقداردهی اولیه به عناصر آرایه سه بعدی در C++
توضیحات:
برای مقداردهی اولیه به عناصر یک آرایه سه بعدی در C++، میتوانید از دستورات زیر استفاده کنید:
#include <iostream>
int main() {
int cube[2][3][4] = {
{
{1, 2, 3, 4},
{5, 6, 7, 8},
{9, 10, 11, 12}
},
{
{13, 14, 15, 16},
{17, 18, 19, 20},
{21, 22, 23, 24}
}
};
// دسترسی به عناصر آرایه و چاپ آنها
for (int i = 0; i < 2; i++) {
for (int j = 0; j < 3; j++) {
for (int k = 0; k < 4; k++) {
std::cout << "cube[" << i << "][" << j << "][" << k << "]: " << cube[i][j][k] << std::endl;
}
}
}
return 0;
}
در این کد، یک آرایه سه بعدی به نام cube
با ابعاد 2x3x4 تعریف شده است و مقادیر اولیه برای عناصر آن در همان خط تعریف شدهاند. سپس با استفاده از یک حلقه for
سه بار تو در تو از اعضای آرایه گذر میکنیم و هر عنصر را چاپ میکنیم.
موفق باشید
A.J
پست های مرتبط:
فروشگاه سورسا:
سورسا ، یک خانواده!
شما میتوانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید
بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید میتوانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.
سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد