نحوه تعریف کردن یک تابع در پایتون
توضیحات:
برای تعریف یک تابع در پایتون، ابتدا از کلمه کلیدی def
استفاده میکنیم و سپس نام تابع را تعیین میکنیم، سپس پارامترهای ورودی تابع را در پرانتز قرار میدهیم و بلافاصله بعد از آن دو نقطه (:
) میگذاریم، سپس بلوک کد تابع را با توجه به تورفتگی (indentation) نوشته و در آخر با استفاده از کلمه return
مقدار خروجی تابع را برمیگردانیم.
مثال:
def greet(name):
return "Hello, " + name + "!"
result = greet("Alice")
print(result)
در این مثال، تابع greet
تعریف شده است که یک رشته به نام name
به عنوان ورودی دریافت میکند و رشته "Hello, " + name + "!"
را برمیگرداند، سپس این تابع با ارسال نام "Alice"
به آن فراخوانی شده و مقدار خروجی آن در متغیر result
ذخیره شده و در نهایت چاپ میشود.
برای صدا زدن یک تابع، کافی است نام تابع را به همراه پارامترهای لازم به آن پاس داده و مقدار خروجی را در صورت وجود دریافت کنید.
موفق باشید
A.J