شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

نحوه ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون
شناسه پست: 7295
بازدید: 66

نحوه ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون

توضیحات:

برای ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون، ابتدا باید کلاس مورد نظر را تعریف کنید و سپس از آن کلاس یک شیء (instance) ایجاد کنید. به صورت کلی، فرایند ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون به این شکل است:

  1. تعریف کلاس: ابتدا باید یک کلاس تعریف کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک کلاس به نام Person تعریف کنید که ویژگی‌هایی مانند نام و سن را دارد. تعریف کلاس به این شکل است:
class Person:
    def __init__(self, name, age):
        self.name = name
        self.age = age
  1. ایجاد یک شیء از کلاس: حالا می‌توانید یک شیء از کلاس Person ایجاد کنید. برای این کار، از اپراتور new استفاده نمی‌شود و به جای آن می‌توانید مستقیماً نام کلاس را فراخوانی کنید و پارامترهای مورد نیاز برای ساخت شیء را به آن ارسال کنید. به این شکل:
person1 = Person("Alice", 25)

حالا شیء person1 از کلاس Person ساخته شده است و می‌توانید به ویژگی‌های آن دسترسی پیدا کنید، مانند:

print(person1.name)  # خروجی: Alice
print(person1.age)   # خروجی: 25

موفق باشید

A.J

پست های مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها