نحوه ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون
توضیحات:
برای ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون، ابتدا باید کلاس مورد نظر را تعریف کنید و سپس از آن کلاس یک شیء (instance) ایجاد کنید. به صورت کلی، فرایند ایجاد یک شیء از یک کلاس در پایتون به این شکل است:
- تعریف کلاس: ابتدا باید یک کلاس تعریف کنید. به عنوان مثال، فرض کنید میخواهید یک کلاس به نام
Person
تعریف کنید که ویژگیهایی مانند نام و سن را دارد. تعریف کلاس به این شکل است:
class Person:
def __init__(self, name, age):
self.name = name
self.age = age
- ایجاد یک شیء از کلاس: حالا میتوانید یک شیء از کلاس
Person
ایجاد کنید. برای این کار، از اپراتورnew
استفاده نمیشود و به جای آن میتوانید مستقیماً نام کلاس را فراخوانی کنید و پارامترهای مورد نیاز برای ساخت شیء را به آن ارسال کنید. به این شکل:
person1 = Person("Alice", 25)
حالا شیء person1
از کلاس Person
ساخته شده است و میتوانید به ویژگیهای آن دسترسی پیدا کنید، مانند:
print(person1.name) # خروجی: Alice
print(person1.age) # خروجی: 25
موفق باشید
A.J