شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

تعریف کردن یک آرایه سه بعدی به نام cube با ابعاد 2x3x4 در C++
شناسه پست: 8969
بازدید: 70

تعریف کردن یک آرایه سه بعدی به نام cube با ابعاد 2x3x4 در C++

توضیحات:

برای تعریف یک آرایه سه بعدی با ابعاد 2x3x4 به نام cube در C++، می‌توانید از دستورات زیر استفاده کنید:

#include <iostream>

int main() {
    int cube[2][3][4] = {
        {
            {1, 2, 3, 4},
            {5, 6, 7, 8},
            {9, 10, 11, 12}
        },
        {
            {13, 14, 15, 16},
            {17, 18, 19, 20},
            {21, 22, 23, 24}
        }
    };
    
    // دسترسی به عناصر آرایه
    std::cout << "Element at cube[0][1][2]: " << cube[0][1][2] << std::endl;
    std::cout << "Element at cube[1][2][3]: " << cube[1][2][3] << std::endl;
    
    return 0;
}

در این کد، یک آرایه سه بعدی به نام cube با ابعاد 2x3x4 تعریف شده است. اعضای آرایه با مقادیر اولیه مشخص شده در زیرآرایه‌ها اولیه شده‌اند. سپس با استفاده از دستورات cube[0][1][2] و cube [1][2][3]به ترتیب به عناصر مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنیم و آن‌ها را چاپ می‌کنیم.

موفق باشید

A.J

پست های مرتبط:

شما می‌توانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید

بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید می‌توانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.

سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها