شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

ایجاد کردن یک فرم با یک جعبه متن و یک جعبه ورودی که ورودی کاربر را گرفته و پس از فشردن Enter، مقدار ورودی را نمایش دهد در C++
شناسه پست: 10113
بازدید: 49

ایجاد کردن یک فرم با یک جعبه متن و یک جعبه ورودی که ورودی کاربر را گرفته و پس از فشردن Enter، مقدار ورودی را نمایش دهد در C++

توضیحات:

برای ایجاد یک فرم با یک جعبه متن و یک جعبه ورودی که ورودی کاربر را گرفته و پس از فشردن Enter، مقدار ورودی را نمایش دهد، می‌توانید از کتابخانه SFML در C++ استفاده کنید. در ادامه نمونه کدی برای ایجاد یک فرم با یک جعبه متن و یک جعبه ورودی و نمایش مقدار ورودی پس از فشردن Enter با استفاده از SFML آمده است:

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(400, 200), "Text Box Form");

    sf::Font font;
    font.loadFromFile("arial.ttf");

    sf::Text textLabel;
    textLabel.setFont(font);
    textLabel.setCharacterSize(24);
    textLabel.setFillColor(sf::Color::Black);
    textLabel.setString("Enter text:");

    sf::Text textInput;
    textInput.setFont(font);
    textInput.setCharacterSize(24);
    textInput.setFillColor(sf::Color::Black);
    textInput.setPosition(150, 0);

    std::string inputText;

    while (window.isOpen())
    {
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == sf::Event::Closed)
                window.close();

            if (event.type == sf::Event::TextEntered)
            {
                if (event.text.unicode < 128 && event.text.unicode != 8) // Check if the entered character is ASCII and not backspace
                {
                    inputText += static_cast<char>(event.text.unicode);
                    textInput.setString(inputText);
                }
                else if (event.text.unicode == 8 && inputText.size() > 0) // Check if backspace is pressed and there is text to erase
                {
                    inputText.pop_back();
                    textInput.setString(inputText);
                }
            }

            if (event.type == sf::Event::KeyPressed && event.key.code == sf::Keyboard::Enter)
            {
                std::cout << "Entered text: " << inputText << std::endl;
            }
        }

        window.clear(sf::Color::White);
        window.draw(textLabel);
        window.draw(textInput);
        window.display();
    }

    return 0;
}

در این کد، یک پنجره با اندازه و عنوان دلخواه ایجاد شده و یک جعبه متن “Enter text:” و یک جعبه ورودی برای نمایش و ورود متن ایجاد شده است. ورودی کاربر به جعبه ورودی اضافه می‌شود و مقدار ورودی پس از فشردن Enter در کنسول چاپ می‌شود. این نمونه کد نشان می‌دهد چگونه می‌توان یک فرم با جعبه متن و جعبه ورودی ایجاد کرد و با ورود اطلاعات توسط کاربر، اقدامات مختلفی انجام داد.

موفق باشید

A.J

پست های مرتبط:

شما می‌توانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید

بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید می‌توانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.

سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها