محاسبه کردن یک لایه خاص از آرایه سه بعدی در C++
توضیحات:
برای محاسبه مقدار یک لایه خاص از یک آرایه سه بعدی در C++، میتوانید از یک حلقه استفاده کنید که از اندیسهای دو بعدی آرایه برای دسترسی به عناصر لایه مورد نظر استفاده میکند. به عنوان مثال، اگر بخواهید مقدار هر عنصر از لایه با اندیس k=2 از آرایه cube
را جمع کنید، میتوانید از کد زیر استفاده کنید:
#include <iostream>
int main() {
int cube[2][3][4] = {
{
{1, 2, 3, 4},
{5, 6, 7, 8},
{9, 10, 11, 12}
},
{
{13, 14, 15, 16},
{17, 18, 19, 20},
{21, 22, 23, 24}
}
};
int k = 2;
int layerSum = 0;
for (int i = 0; i < 2; i++) {
for (int j = 0; j < 3; j++) {
layerSum += cube[i][j][k];
}
}
std::cout << "Sum of layer " << k << ": " << layerSum << std::endl;
return 0;
}
در این کد، مقدار تمام عناصر لایه با اندیس k=2 از آرایه cube
جمع شده و نتیجه چاپ میشود. این کد مقدار 63 را چاپ خواهد کرد، که مجموع تمام عناصر لایه با اندیس k=2 است. میتوانید این روش را برای محاسبه مقادیر لایههای دیگر نیز استفاده کنید.
موفق باشید
A.J
پست های مرتبط:
فروشگاه سورسا:
سورسا ، یک خانواده!
شما میتوانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید
بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید میتوانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.
سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد