شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

ذخیره کردن انواع داده‌ای خاص (مانند تاریخ و زمان) در دیتابیس جنگو
شناسه پست: 8045
بازدید: 17

ذخیره کردن انواع داده‌ای خاص (مانند تاریخ و زمان) در دیتابیس جنگو

توضیحات:

برای ذخیره تاریخ و زمان در دیتابیس در جنگو، می‌توانید از فیلد DateTimeField استفاده کنید، این فیلد به صورت خودکار تاریخ و زمان را به فرمت مناسب ذخیره می‌کند. برای این کار، ابتدا مدل خود را ایجاد کنید و سپس از DateTimeField برای فیلد تاریخ و زمان استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک مدل برای ذخیره اطلاعات یک پست و تاریخ انتشار آن ایجاد کنید. مدل شما ممکن است به صورت زیر باشد:

from django.db import models

class Post(models.Model):
    title = models.CharField(max_length=100)
    content = models.TextField()
    publish_date = models.DateTimeField()

در این مدل، فیلد publish_date از نوع DateTimeField برای ذخیره تاریخ و زمان انتشار پست استفاده شده است، حالا می‌توانید این مدل را به دیتابیس اعمال کرده و از آن برای ذخیره تاریخ و زمان در دیتابیس استفاده کنید.

با این روش تاریخ و زمان مورد نظر به صورت خودکار توسط جنگو در دیتابیس ذخیره می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

موفق باشید

A.J

پست های مرتبط:

شما می‌توانید از سورس های آماده به راحتی و با کپی پیست در پروژه خود استفاده بفرمایید

بله! سورسا به عنوان اولین و برترین مرجع سورس کد های آماده، تمامی سورس کد ها در زبان های مختلف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر سورس مد نظر شما تفاوتی با سورس فعلی دارد یا اینکه درخواست سورس دیگری را دارید می‌توانید با کارشناسان سورسا در ارتباط باشید.

سورسا به عنوان مرجع سورس در تلاش است سورس کد ها و آموزش های تمامی زبان های برنامه نویسی مانند GO C++ Python C PHP SQL JS و… را تحت پوشش قرار داد

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها